ASUS wystartował z kolejną odsłoną kampanii promującej młodych polskich twórców. Tym razem jej motywem przewodnim jest minimalizm. Akcja obejmuje konkurs na najlepsze rysunki wykonane w prostej stylistyce, warsztaty ze znanymi rysownikami oraz kreatywną strefę podczas Targów Plakatu, które odbędą się 16 grudnia 2018 w Domu Braci Jabłkowskich przy ulicy Brackiej 25 w Warszawie. ASUS już trzeci rok z rzędu ma zaszczyt nosić tytuł głównego partnera technologicznego tego wydarzenia.
#CreateAsUs – twórz tak, jak my
Akcja #CreateAsUs trwa od 2016 roku, opierając się od początku na długofalowej współpracy z cenionymi designerami, rysownikami oraz twórcami video. Konkursy przeprowadzane w jej ramach zachęcają do wyrażania siebie, a towarzyszące im aktywacje oraz inspirujący ambasadorowie, zarażają do rozwijania swoich pasji. Najnowocześniejszy sprzęt marki ASUS pokazuje kreatywne oblicze technologii i daje nieskończone możliwości do tworzenia i odkrywania własnych talentów.
Minimalizm, czyli mniej znaczy więcej
Kolejnej edycji #CreateAsUs przyświeca idea minimalizmu. Przekonujemy, że prostota jest najdoskonalszą z form przekazu i zachęca do wykazania się kreatywnością, kierując się mottem: Mniej znaczy więcej. Oszczędność środków wyrazu nie oznacza, że przekaz staje się uboższy, wręcz przeciwnie; prosta, precyzyjna kreska oraz śmiałe operowanie symbolami potrafią powiedzieć więcej, niż obrazy obfitujące w swojej formie.
Do udziału w kampanii #CreateAsUs zostali zaproszeni znani polscy rysownicy, którym idea minimalizmu nie jest obca. Każdy z nich stworzył ilustrację promującą jedną z 3 kategorii konkursowych: plakat filmowy, miasto, komentarz do rzeczywistości.
- Dawid Ryski – mistrz plakatu i minimalizmu w jednym. Autor wielu ilustracji prasowych oraz plakatów koncertowych (Franz Ferdinand, Nomeansno, Twin Shadow). Dawid związany jest z #CreateAsUs od 2017 roku, w obecnej edycji stworzył minimalistyczny plakat do swojego ulubionego filmu "W imię ojca" z Danielem Day-Lewisem, inspirując uczestników do tworzenia minimalistycznych interpretacji znanych plakatów filmowych.
- Ilona Myszkowska - autorka komiksu internetowego "Chata wuja Freda", również związana z poprzednimi edycjami kampanii. W tym roku objęła swoim patronatem kategorię "Miasto" i z tej okazji popełniła hipsterską warszawską syrenkę, która nie potrzebuje miecza, bo walczy o dobro statusami na twitterze.
- Edyta Draus - absolwentka grafiki warsztatowej na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Z wyboru – rysowniczka i ilustratorka. Najchętniej publikuje w sieci. Jej znakiem rozpoznawczym jest oszczędność formy, nieomylna kreska i ironiczno-refleksyjny komentarz. Edyta przygotowała w ramach kampanii rysunek do kategorii „Miasto” inspirując się rodzinnym domem, który uznawany jest za kwintesencję architektury puszczykowskiej.
- Beata Smugaj / Lisie sprawy – jej kultowe lisie historie zdobyły serca wielu odbiorców, z wykształcenia ekspertka społeczno-obyczajowa, specjalistka od wizerunku w social media. Pracowała ze światowymi markami i współtworzyła z nimi kreatywne kampanie. Obecnie rysuje komiksy do zinu "Kłopot" oraz projektuje grafiki na torby, koszulki i kubki. Dla #CreateAsUs stworzyła ilustrację w kategorii „komentarz do rzeczywistości”.
- Maciej Kaźmierczak / Rysuję, bo nie umiem – autor wielu błyskotliwych rysunków satyrycznych. Opublikował kilka książek i kilkadziesiąt opowiadań. Projektuje okładki oraz tworzy ilustracje. Na co dzień komentuje świat za pomocą satyrycznych rysunków. Mieszka w Łodzi i być może dlatego jego twory przeważnie utrzymane są w odcieniach szarości. W wirtualnym świecie znany też jest jako Poważny Postczłowiek. Maciej jest ambasadorem w kategorii „Komentarz do rzeczywistości”.
Konkurs #CreateAsUs
Konkurs dedykowany jest zarówno rysownikom i ilustratorom, jak i amatorom, którzy potrafią celnie komentować rzeczywistość. Każda praca musi być wykonana w stylu minimalistycznym i stanowić interpretację dla jednego z trzech tematów konkursowych, jakimi są tym razem: plakat filmowy, miasto oraz komentarz do rzeczywistości. Na stronie internetowej www.createasus.pl udostępniony jest formularz do przesyłania zgłoszeń oraz regulamin. Każdy uczestnik może zgłosić jedną pracę w każdej kategorii. Konkurs potrwa do 9 grudnia do godziny 23:59, następnie jury wybierze finałową trójkę, do której powędrują nagrody w postaci najnowszego sprzętu marki ASUS. Zwycięskie prace eksponowane będą podczas Targów Plakatu.
Targi Plakatu 2018
Kreatywna strefa marki ASUS znajdować się będzie na trzecim piętrze Domu Braci Jabłkowskich. Przestrzeń zostanie zaaranżowana tak, by pobudzić kreatywność wszystkich odwiedzających ją osób. Na stoisku pokazane zostaną najnowsze produkty marki ASUS, a uczestnicy Targów Plakatu będą mogli zarówno przetestować sprzęt, jak i spróbować swoich sił w rysunku cyfrowym i tradycyjnym. Odwiedzając stoisko #CreateAsUs, będzie można wziąć udział w licznych konkursach z nagrodami i atrakcjach. Strefa przewiduje kreatywny kącik dla dzieci oraz przestrzeń do rysowania.
Ważnym akcentem tego wydarzenia będą tradycyjnie już odbywające się warsztaty, prowadzone przez ambasadorów akcji #CreateAsUs. Pierwszy z nich – GIGPOSTER – poprowadzi Dawid Ryski. Podczas spotkania z nim, uczestnicy wspólnymi siłami stworzą unikatowy olbrzymi plakat. Maciej Kaźmierczak na swoich zajęciach poruszy temat improwizacji w rysowaniu. Pokaże uczestnikom także podstawy tworzenia prostych komiksów i kreacji komentujących rzeczywistość. Z kolei podczas warsztatów Beaty Smugaj sprawdzimy, czy możliwe jest wyrażanie emocji w minimalistycznym rysunku. Uczestnicy dowiedzą się, jak mowa ciała narysowanych postaci, wyraża ich nastawienie do rzeczywistości.
Zapisy na warsztaty prowadzone są na stronie internetowej www.createasus.pl!
*Liczba miejsc ograniczona
*Liczba miejsc ograniczona
TARGI PLAKATU, 16.12.2018
DOM TOWAROWY BRACIA JABŁKOWSCY, ul. Bracka 25, godz.: 11:00-19:00
DOM TOWAROWY BRACIA JABŁKOWSCY, ul. Bracka 25, godz.: 11:00-19:00